Jei turite „iPhone 16“ ir sudaužysite jį ant žemės, jums pasisekė: „Apple“ pradėjo pardavinėti naujausio „iPhone“ atsargines dalis, įskaitant fotoaparatus, ekranus ir baterijas. Bendrovė, ilgą laiką atspari klientams, remontuojantiems savo įrenginius, palengvino daugelį metų spaudimo iš taisomumo šalininkų, tokių kaip „iFixit“.
Pakaitinis fotoaparato komplektas kainuos 169 USD už standartinį „iPhone 16“ arba 249 USD už didesnį „16 Pro“ ir „Pro Max“. Ekranai svyruoja nuo 279 USD iki 379 USD, priklausomai nuo modelio ir dydžio. Baterijos kainuoja 99 USD arba 119 USD už „16 Pro“, nors jos bus panašios į 60 USD už „Pro“, jei grąžinsite „Apple“ seną bateriją. Jei grąžinsite sugedusią dalį, fotoaparatas kainuos arčiau 189 USD. Norėsite patikrinti oficialią „Apple“ pakeitimo svetainę, kurioje rasite visą grąžos kreditų kainodarą. Jei neturite specializuotų įrankių remontui atlikti, „Apple“ išnuomos jums baterijų taisymo įrenginį, kurį naudoja jos technikai.
„Apple“ pirmą kartą pradėjo savo savitarnos taisymo programą 2022 m., kuri suteikia klientams prieigą prie dalių, įrankių ir vadovų, kad galėtų taisyti tam tikrus „iPhone“ ir „Mac“ įrenginius. Bendrovė daugelį metų ribojo remontą tik įgaliotiems technikai, sakydama, kad neįgalioti technikai gali padaryti klaidų, kurios sugadintų įrenginius ir pakenktų nesugadintam Apple prekės ženklui. Ir „iOS“ vis dar atmeta komponentus, kurių „Apple“ nepatvirtino. Tačiau šie sprendimai prieštaravo pačios „Apple“ įsipareigojimui siekti tvarumo, nes dėl bendrovės apribojimų remontas pabrango ir dėl to daugiau žmonių gali tiesiog išmesti įrenginius, kad gautų naują. Atvira rinka galiausiai sumažina išlaidas ir padeda žmonėms ilgiau išlaikyti įrenginį.
Laimei, spaudimas privertė „Apple“ visiems atverti remonto vadovus ir dalis, o bendrovė netrukus pasiūlys geresnę paramą pigesniems trečiųjų šalių komponentams, taip prailgindama įrenginių, kurie, vartotojų nuomone, ir toliau puikiai veiks tol, kol gali pakeisti tam tikrą dalį, pvz., įskilusią kamerą ar ekraną. Naujausi duomenys rodo, kad vartotojai rečiau atnaujina savo įrenginius.
Smagu, kad „Apple“ sugebėjo savo įrenginius paversti tokiais patvariais, tik padidindama jų vertę. Tačiau klientams rečiau keičiant savo įrenginius, bendrovė kompensavo prarastas pajamas skirdama daugiau paslaugų, kuriose ji apmokestina pasikartojančias produktų, tokių kaip „Apple One“, prenumeratas. Neseniai ji pradėjo diegti „Apple Intelligence“ – dirbtinio intelekto įrankių rinkinį, įdiegtą „iOS“, kuriam reikalinga naujausia aparatinė įranga, bendrovė tikisi įtikinėti klientus naujovinti į „iPhone 15“ ar naujesnę versiją.